روزنامه صبا

روزنامه صبا

رضا محقق:

جشنواره فیلم فجر از همه نوع نگاه، دارد


ترکیب متفاوت جشنواره فیلم فجر‌ امسال نیز نوید این است که از همه نوع نگاه در آن شرکت دارد که به نظر من اتفاق خیلی مهمی است.

تجربه چندین و چند ساله برگزاری جشنواره‌های فیلم نشان می‌دهد که حواشی رنگارنگ و مختلف نیز جزء لاینفک هر جشنواره‌ای شده که پس از  اتمام آن، تا مدت‌ها بر سر زبان‌هاست. از اعطای جایزه بهترین نقش مکمل مرد، به بازیگر مردی که نقش یک زن را ایفا کرده! تا قطع شدن برق سالن‌های سینما و لو رفتن اسامی برندگان. از سیمرغ‌هایی که تعداد زیادشان، حاشیه یک جشنواره می‌شود و نبودشان حاشیه جشنواره‌ای دیگر.

روزنامه صبا با نزدیک شدن به روزهای برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛ نظر چند تن از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و منتقدان سینما را در خصوص فاکتورهای برگزاری یک جشنواره استاندارد، جویا شده است که از نظر می‌گذرانید.

رضا محقق از تهیه‌کنندگان مطرح سینمای ایران است. او به واسطه آثار شاخصی که تهیه کرده، در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری حضور داشته و جوایز بسیاری دریافت کرده است. از این جوایز می‌توان از به جایزه «نتپک آسیا» و «فیبرشی بوسان» بابت فیلم سینمایی «ممیرو» اشاره کرد.

رضا محقق معتقد است: مهم‌ترین فاکتورهای یک جشنواره فیلم، آثار قابل‌قبولی است که هم از لحاظ ساختار سینمایی و هم از لحاظ محتوا و همچنین در بخش نویسندگی و کارگردانی بتواند به سینما کمک کند.

او که جشنواره فیلم فجر را دارای این فاکتورهای استاندارد می‌داند، به جهت اثبات ادعای خود بیان می‌کند: آثاری که تا به حال در جشنواره‌های پیشین فیلم فجر پذیرفته شده‌اند مربوط به افراد پخته و کاربلدی بوده که اثرات خیلی خوبی در سال‌های گذشته ساخته‌اند. ترکیب متفاوت جشنواره فیلم فجر‌ امسال نیز نوید این است که از همه نوع نگاه در آن شرکت دارد که به نظر من اتفاق خیلی مهمی است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است