روزنامه صبا

روزنامه صبا

بهروز نشان:

جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است


من معتقدم جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران به حساب می‌آید.

تجربه چندین و چند ساله برگزاری جشنواره‌های فیلم نشان می‌دهد که حواشی رنگارنگ و مختلف نیز جزء لاینفک هر جشنواره‌ای شده که پس از  اتمام آن، تا مدت‌ها بر سر زبان‌هاست. از اعطای جایزه بهترین نقش مکمل مرد، به بازیگر مردی که نقش یک زن را ایفا کرده! تا قطع شدن برق سالن‌های سینما و لو رفتن اسامی برندگان. از سیمرغ‌هایی که تعداد زیادشان، حاشیه یک جشنواره می‌شود و نبودشان حاشیه جشنواره‌ای دیگر.

روزنامه صبا با نزدیک شدن به روزهای برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛ نظر چند تن از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و منتقدان سینما را در خصوص فاکتورهای برگزاری یک جشنواره استاندارد، جویا شده است که از نظر می‌گذرانید.

بهروز نشان، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران است.

نشان، معتقد است: اصلی‌ترین فاکتورهای یک جشنواره استاندارد، فیلم‌های آن، همچنین اعضای هیئت انتخاب و داورهای آن جشنواره هستند که از همه مهم‌تر‌ فیلم‌های حاضر در جشنواره و رویکردی است که اصولا برای انتخاب آن فیلم‌ها در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به جشنواره فیلم فجر پیش رو می‌گوید: با مشاهده لیست فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره فیلم فجر امسال متوجه شدم که مجددا فیلم اولی‌ها به جشنواره فیلم فجر اضافه شده‌اند این اتفاق مثبت به نظرم رویکرد بسیار مهمی است.

نشان در پایان می‌گوید: من معتقدم جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران به حساب می‌آید و اصلا هم مهم نیست که برخی از دوستان یک وقت‌هایی در سال‌های مختلف سیاسی‌اش کرده‌اند. این جشنواره همیشه برای هنرمندان و سینماگران از اهمیت خاصی برخوردار است. بالاخره جشنواره‌ای‌ است که بزرگانی چون ناصر تقوایی و بهرام بیضایی در آن حضور داشته‌اند و اکنون نیز شاهد نسل‌های جدیدی هستیم که در آن حضور دارند و  فیلم‌هایی متنوع، از هر نوع ژانر و با هر مخاطبی در این جشنواره شرکت کرده‌اند. فیلم‌هایی که در حوزه‌ دفاع‌مقدس ساخته شده‌اند، ساخته‌هایی در ژانرهای کمدی، کودک و نوجوان، تعداد فیلم‌های ژانر اجتماعی‌ شرکت‌کننده نیز زیاد است. به نظرم این ترکیب متنوع، ترکیب خاصی است که می‌تواند چشم‌انداز خیلی خوبی برای اکران سینمای کشور در سال آینده داشته باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است