روزنامه صبا

روزنامه صبا

محمد حسین کشکولی:

همراهی با جریان‌های پیشران و جبهه مردمی


تلاش ما با نگاهی بر حضور حداکثری براین اساس است که با همراهی جریانات و نهادهای دینی، مساجد و هیئات مذهبی و... قدرت کنشگری را در جامعه افزایش دهیم.

تقریبا یک ماه به برپایی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده‌‌است و سازمان صداوسیما قرار است برای اولین بار با یک طرح جدید به استقبال از انتخابات برود. طرحی درباره راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی که قرار است بر اساس حوزه‌های انتخاباتی و البته کمی کمتر از تعداد حوزه‌ها ایجاد شود. ۲۰۸ حوزه انتخاباتی وجود دارد و صداوسیما بنا دارد ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه اندازی کند تا نامزدهای مجلس شورای اسلامی بتوانند از این طریق به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با مردم بپردازند. چندی پیش پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما اقدام بزرگ انتخاباتی این سازمان در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی را برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره دانست و گفت: سازمان صداوسیما با شجاعت زیر بار مسئولیت چنین کاری رفت تا راهبردهای انتخاباتی مورد تاکید رهبر انقلاب اعم از رقابت و مشارکت و امنیت را جامه عمل بپوشاند. در حالی که یک ماه تا دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی‌مانده‌است، صداوسیما به منظور فراهم‌آوردن فضای مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اقدام به راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌‌های استانی سیما کرده‌است تا نامزدها با حضور در آن از برنامه‌‌ها و ایده‌های خودشان در ورود به مجلس شورای اسلامی بگویند. سازمان صداوسیما طی دوسال‌ونیم گذشته تلاش کرده زیرساخت‌های فکری خوبی برای اجرای سندتحول ایجاد کند. در این میان باید به دو سرفصل در تحول رویکردی تحت عنوان « تولید محتوای رو به آرمان به جای محتوای تحت ضابطه» و « مدیریت خط سبزی به جای مدیریت خط قرمزی» اشاره کرد. در این میان اقدام بزرگ انتخاباتی رسانه ملی در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی مصداق روشن این دو سرفصل و در واقع برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره است.

 

محمد حسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره آمادگی این شبکه در ایام انتخابات گفت: شبکه قرآن و معارف سیما مانند سایر بخش‌های رسانه ملی با اهداف و رویکردهای مشارکت حداکثری مردم، انتخاب اصلح و تحقق اصل عدالت رسانه‌ای و انتخاباتی در شمایل ساختاری، محتوایی و اجرایی روشنگرانه و متنوع برنامه‌های ویژه‌ای را برای این دوره از انتخابات تدارک دیده‌‌است.

وی افزود: این شبکه در این دوره به شکل تخصصی با بررسی و تبیین انتخابات خبرگان رهبری تلاش کرده شبهاتی که دشمن در مسیر خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه طرح کرده‌است را پاسخ دهد. که برنامه «بینا» با محوریت مشارکت سیاسی در اسلام با همین رویکرد تهیه شده ‌است.

کشکولی تجهیز و تبیین جریان جبهه مردمی و جریان پیشران انقلاب اسلامی برای تأثیرگذاری و کنش‌گری در امر انتخابات را وجه دیگری از فعالیت‌های انتخاباتی شبکه قرآن سیما دانست و افزود: تلاش ما با نگاهی بر حضور حداکثری براین اساس است که با همراهی جریانات و نهادهای دینی، مساجد و هیئات مذهبی و… قدرت کنشگری را در جامعه افزایش دهیم. بدیهی است به کاربردن قدرت کنشگری در عصر رسانه به دستگروه‌های پیشران می‌تواند مشارکت حداکثری را نمایان کند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برنامه‌‌های این شبکه اظهار داشت: براین اساس برنامه «دخترانه» با محوریت گفت‌و‌گوی انتخاباتی دختران فعال با بررسی چالش‌های انتخاباتی، برنامه «تراز» با معرفی و بسط قانون‌گذاری قرآنی، برنامه گزارشی «نقش من» با تشویق مردم به مشارکت‌های اجتماعی بر‌اساس بیانیه گام دوم انقلاب روی آنتن می‌رود. برنامه «واقع‌نگار سفر قند» نیز با موضوع انتخابات، برگزاری انتخابات دانش‌آموزی در یک مدرسه را با همه اتفاقات تلخ و شیرین آن به تصویر می‌کشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است