روزنامه صبا

روزنامه صبا

حمیدرضا افتخاری:

مثبت انتخاب در صبا


از ابتدای دی ماه تدارک ویژه‌ای برای رای اولی‌ها دیده شد و در قالب برنامه «ما اولی‌ها» تلاش شد برای این جامعه هدف پیام موثر تولید شود.

تقریبا یک ماه به برپایی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده‌‌است و سازمان صداوسیما قرار است برای اولین بار با یک طرح جدید به استقبال از انتخابات برود. طرحی درباره راه اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی که قرار است بر اساس حوزه‌های انتخاباتی و البته کمی کمتر از تعداد حوزه‌ها ایجاد شود. ۲۰۸ حوزه انتخاباتی وجود دارد و صداوسیما بنا دارد ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه اندازی کند تا نامزدهای مجلس شورای اسلامی بتوانند از این طریق به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با مردم بپردازند. چندی پیش پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما اقدام بزرگ انتخاباتی این سازمان در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی را برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره دانست و گفت: سازمان صداوسیما با شجاعت زیر بار مسئولیت چنین کاری رفت تا راهبردهای انتخاباتی مورد تاکید رهبر انقلاب اعم از رقابت و مشارکت و امنیت را جامه عمل بپوشاند. در حالی که یک ماه تا دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی‌مانده‌است، صداوسیما به منظور فراهم‌آوردن فضای مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اقدام به راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌‌های استانی سیما کرده‌است تا نامزدها با حضور در آن از برنامه‌‌ها و ایده‌های خودشان در ورود به مجلس شورای اسلامی بگویند. سازمان صداوسیما طی دوسال‌ونیم گذشته تلاش کرده زیرساخت‌های فکری خوبی برای اجرای سندتحول ایجاد کند. در این میان باید به دو سرفصل در تحول رویکردی تحت عنوان « تولید محتوای رو به آرمان به جای محتوای تحت ضابطه» و « مدیریت خط سبزی به جای مدیریت خط قرمزی» اشاره کرد. در این میان اقدام بزرگ انتخاباتی رسانه ملی در ایجاد ۲۰۰ کانال تلویزیونی مصداق روشن این دو سرفصل و در واقع برجسته‌ترین و ملموس‌ترین اقدام تحولی رسانه ملی در این دوره است.

 

 

 

حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات گفت: فصل انتخاب فصلی تاثیر گذار در سرنوشت کشور است و همین امر باعث می‌شود رسانه ملی به عنوان رسانه مرجع مردم ایران در یکی از سخت‌ترین آزمون‌های خود قرار گیرد.

وی ادامه داد: این آزمون در دوره حاضر انتخابات مجلس شورای اسلامی سخت‌تر هم خواهد بود چرا که تحقق دو محور از محورهای چهارگانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای انتخابات حاضر یعنی مشارکت حداکثری و رقابت واقعی بطور مستقیم به عهده‌رسانه ملی است و این مهم تنها با نگاهی تحولی امکان پذیر خواهد شد.

افتخاری با اشاره به آمادگی رسانه ملی برای برپایی انتخابات بیان کرد: آنچه در دو سال گذشته برای اجرای سند تحول رسانه ملی انجام شده است امروز به کمک ارکان سازمان آمده است تا امکان برگزاری انتخاباتی رقابتی با مشارکت حداکثری را فراهم کند. از آنجایی که یک محور اصلی سند تحول هم افزایی است، رادیو صبا با در نظر گرفتن این امر فعالیت انتخاباتی خود را از مهرماه سال جاری آغاز کرده است و به امید خدا در چله باقی مانده تا در روز انتخابات با قدرت بیشتری به این موضوع می‌پردازد.

مدیر شبکه رادیویی صبا رویکرد اصلی برنامه‌های شبکه در نیمه دوم سال براساس جنس مخاطبان و ماموریت‌های محوله به رادیو صبا دانست و افزود: اهمیت انتخاب و سرنوشت ساز بودن انتخاب در زندگی به عنوان پیام فرامتنی در برنامه‌ها گنجاده شده است و تلاش شد مخاطب در لابلای برنامه‌های شاد شبکه با مفهوم انتخاب درست و اهمیت انتخاب آشنا شود.

وی در تشریح برنامه‌های این شبکه گفت: از ابتدای دی ماه تدارک ویژه‌ای برای رای اولی‌ها دیده شد و در قالب برنامه «ما اولی‌ها» تلاش شد برای این جامعه هدف پیام موثر تولید شود. این در حالی بود که سایر برنامه‌های شبکه نظیر مجله صبحگاهی «صبح صبا» و مسابقه «دو راهی» هم همچنان در مهندسی پیام خود به موضوع انتخابات توجه داشتند، در عین حال برنامه‌های طنز نمایشی «بی زحمت» و «شهر فرنگ» هم موضوع انتخابات را در لابلای برنامه مورد توجه قرار دادند.

به گفته افتخاری در آستانه بهمن ماه دو برنامه «غیر علنی» و «صدر مجلس» هم به جدول پخش شبکه اضافه شده‌اند. غیرعلنی برنامه‌ای نمایشی است که تلاش می‌کند به مسائل مرتبط با انتخابات در قالب کمدی و صدر مجلس به طور روان به تشریح اصول و قوانین حاکم به مجلس می‌پردازد. در بخشی دیگر نیز میان برنامه‌های کوتاه تهیه شده است که مردم از خاطره‌های خود از شرکت در انتخابات می‌گویند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است