روزنامه صبا

روزنامه صبا

براي جواد خياباني

جذابیت از نوع کل‌کل فوتبالی


خیابانی این روزها مقابل خداداد عزیزی در استودیو 12 سیما بازی‌های آسیایی را تحلیل می‌کند.

هیجان جام ملت‌های آسیا هنوز برجاست و دوستداران فوتبال خصوصا ساکنان آسیا در این هیجان فراگیر شریکند و امیدوارند تا ۲۱ بهمن ماه که برنده جام ۲۰۲۳ اعلام می‌شود پرچم کشورشان را برافراشته ببینند. هیجانی همه گیر که حتی با شروع مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها و حذف برخی تیم‌ها فروکش نکرده است و بخشی از علاقه‌مندان گرچه تیم کشورشان با جام خداحافظی کرده، اما هنوز رقابت‌های تیم‌های باقیمانده را دنبال می کنند و به پیروزی شان امید دارند. از جمله برنامه‌هایی که این شب‌ها به بهانه تب جام ملت‌های آسیا از رسانه ملی روی آنتن می رود، «جام آسیا ۲۰۲۳» به تهیه کنندگی علی خشایار فرد و سردبیری محسن اخوان فر از شبکه ورزش سیما است؛ ویژه‌برنامه‌ای با ساختاری جذاب که با اجرای جواد خیابانی و مهدی توتونچی و حضور خداداد عزیزی در مقام کارشناس و میهمانان و پیشکسوتان فوتبال تلاش کرده با تمهیدات لازم علاوه بر پاسخگویی مثبت به انتظار هواداران این رشته جذاب، شرایطی را فراهم کند تا میلیون‌ها ببیننده تلویزیونی از طریق جعبه‌جادویی، بازی‌ها را مستقیم از این شبکه نگاه کرده و از بحث‌ها و نقطه نظرات کارشناسان داخلی کشور در این ارتباط لذت ببرند.

فوتبال برای جواد خیابانی زندگی پر از فراز و نشیبی را رقم زده‌است. او روزهای پرکاری را به واسطه برگزاری جام ملت‌های آسیا پشت سرمی‌گذارد و البته گزارش‌های او همراه با اظهار نظرهای کارشناسی‌اش در این برنامه شور و هیجان برنامه را افزایش می‌دهد. با این حال خودش معتقد است که بسیاری از این انتقادها به نحوه اجرایش سلیقه‌ای است و مبنای علمی ندارد. این گزارشگر فوتبال که مدت‌هاست با شبکه ورزش همراه است در ویژه‌برنامه «جام ملت‌های آسیا» حضوری پررنگ داشته و خوش درخشیده ‌است. خیابانی هنوز گزارشگر محبوب تلویزیون است؛ نظرات فوتبالی‌اش قابل‌تأمل است و همه ورزش‌دوستان با علاقه گزارش‌ها و برنامه‌های او را دنبال می‌کنند. هرچند گزارش‌های خیابانی دستمایه شوخی و نقد برخی قرار می‌گیرد اما انتخاب او برای این برنامه انتخابی جالب و هماهنگ با پیشینه ذهنی مخاطب بوده‌است. در حرفه‌ای و پیشکسوت بودن او همین بس که گرچه گاهی سوتی‌های او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد، اما او همیشه متواضعانه برخورد کرده و به هیچ‌ وجه موضع نگرفته است.

خیابانی این روزها مقابل خداداد عزیزی در استودیو ۱۲ سیما بازی‌های آسیایی را تحلیل می‌کند. برای مخاطبی که هنوز گزارش خاطره‌انگیز مسابقه ایران ـ استرالیا و ایران – آمریکا را در یاد دارد و به وجد آمدنش بابت گل خداداد عزیزی به استرالیا و لقب غزال تیزپا را از یاد نبرده، رویارویی خیابانی با عزیزی در برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» جذاب و قابل تأمل است. هرچند اکنون می‌توان به این نتیجه رسید که بخشی از جذابیت این برنامه به کل‌کل کردن‌های این دو برمی‌گردد که هنوز هم بابت نتایج گروه‌ها و ساز و کار بازی‌ها با هم به بحث می‌نشینند.

نیره رضایی مطلق

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است