روزنامه صبا

روزنامه صبا

محسن اخوان فر:

فرصتی برای تحلیل‌های کارشناسی


این برنامه تا پایان جام ملت‌های آسیا پخش می‌شود و تلاش می‌كنیم تا برنامه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و برای تماشای بازی‌ها همراه با برنامه باشند.

هیجان جام ملت‌های آسیا هنوز برجاست و دوستداران فوتبال خصوصا ساکنان آسیا در این هیجان فراگیر شریکند و امیدوارند تا ۲۱ بهمن ماه که برنده جام ۲۰۲۳ اعلام می‌شود پرچم کشورشان را برافراشته ببینند. هیجانی همه گیر که حتی با شروع مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها و حذف برخی تیم‌ها فروکش نکرده است و بخشی از علاقه‌مندان گرچه تیم کشورشان با جام خداحافظی کرده، اما هنوز رقابت‌های تیم‌های باقیمانده را دنبال می کنند و به پیروزی شان امید دارند. از جمله برنامه‌هایی که این شب‌ها به بهانه تب جام ملت‌های آسیا از رسانه ملی روی آنتن می رود، «جام آسیا ۲۰۲۳» به تهیه کنندگی علی خشایار فرد و سردبیری محسن اخوان فر از شبکه ورزش سیما است؛ ویژه‌برنامه‌ای با ساختاری جذاب که با اجرای جواد خیابانی و مهدی توتونچی و حضور خداداد عزیزی در مقام کارشناس و میهمانان و پیشکسوتان فوتبال تلاش کرده با تمهیدات لازم علاوه بر پاسخگویی مثبت به انتظار هواداران این رشته جذاب، شرایطی را فراهم کند تا میلیون‌ها ببیننده تلویزیونی از طریق جعبه‌جادویی، بازی‌ها را مستقیم از این شبکه نگاه کرده و از بحث‌ها و نقطه نظرات کارشناسان داخلی کشور در این ارتباط لذت ببرند.

محسن اخوان فر سردبیر برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» را با سردبیری برنامه‌ «شب‌های فوتبالی» در شبکه ورزش سیما و همراهی‌اش در برنامه‌های «لذت فوتبال» و «فوتبال ۱۲۰» می‌شناسیم. وی با اشاره به تلاش شبکه ورزش سیما برای تولید برنامه‌ای درخور توجه برای علاقه‌مندان به فوتبال گفت: «جام آسیا ۲۰۲۳» از یک ساعت قبل از آغاز دیدارها باکارشناسی همراه مخاطبان می‌شود و از ساعت ۲۳ حدود دو ساعت پس از دیدارها به تحلیل نکات فنی پرداخته و به متن و حواشی مسابقات هم توجه می‌کند.

وی افزود: پس از ویژه برنامه «دهکده آسیایی» مربوط به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی «هانگژو ۲۰۲۳»، شبکه ورزش سیما خود را برای ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا آماده کرد. برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی علی خشایارفرد که با ترکیب مجریان، کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال و فراهم کردن دکوری چشم‌نواز، گام بلندی برای تهیه آن، برداشته شد.

سردبیر برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» با اشاره به پخش مستقیم مسابقات از شبکه ورزش بیان کرد: در مرحله گروهی، از ۳۶ بازی برگزار شده، حدود ۳۰ مسابقه بصورت مستقیم از این شبکه و این برنامه، به همراه کارشناسی و تحلیل، روی آنتن رفت.

اخوان فر درباره انتخاب جواد خیابانی و مهدی توتونچی برای اجرای این برنامه تصریح کرد: مهدی توتونچی را با توجه به اجرایش در برنامه «شب‌های فوتبالی» و شناخت مخاطب از او انتخاب کردیم و البته انتخاب جواد خیابانی که در جایگاه گزارشگری و اجرا، صاحب‌نظر است هم انتخاب ما بود. با توجه به تجربه خوبی که از همکاری با جواد خیابانی در ویژه برنامه جام جهانی داشتیم، ترجیح دادیم تا دوباره در خدمت ایشان باشیم. جواد خیابانی از مجریان و گزارشگران پیشکسوت فوتبال محسوب می‌شود و دیگر نیازی به معرفی ندارد، چرا که همه ورزش‌دوستان با علاقه، گزارش‌ها و برنامه‌های او را دنبال می‌کنند.

وی افزود: در بخش کارشناسی هم خداداد عزیزی دعوت برنامه را قبول کرد که از ۲۲ دی ماه که برنامه روی آنتن ‌رفت ما را همراهی کرد. خداداد عزیزی با کارنامه مشخص در فوتبال، به مباحث فنی و کارشناسی برنامه وزن داده و مخاطب از گفت‌وگوی او با مهمانان برنامه لذت می‌برد.

سردبیر برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» با اشاره به گروه اعزامی برنامه به قطر گفت: ترکیب برنامه‌سازان این شبکه جوان و پرانرژی هستند و میانگین سنی همکاران ما به سی سال هم نمی‌رسد. یکی از مهمترین بخش‌های برنامه، گزارش‌های گروه اعزامی به مسابقات در قطر است. محمد میر، ابوالفضل سیروس نژاد و سعید رستمی با ارتباط زنده، گزارش‌های دست اول و شکار لحظات تاریخی به برنامه حال و هوای خاصی می‌بخشند.

اخوان فر تصریح کرد: پخش آیتم‌های متنوع در خصوص آشنایی با تیم‌ها و ستارگان فوتبال آسیا به همراه مصاحبه با اعضا تیم ملی فوتبال ایران، بخش تاریخچه مسابقات، مرور ستاره‌های ادوار گذشته و … از ویژگی‌های برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» است.

وی در خصوص دکور، طراحی و گرافیک برنامه اظهار داشت: قطعا جذابیت بصری در رسانه‌ تصویری یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت و دیده‌شدن برنامه‌هاست. دکور برنامه ما هم در اجزا و المان‌ها منطبق با هویت بصری و گرافیکی جام ملت‌های آسیاست. ما در استودیو ۱۲ سیما هستیم و بنا به فضایی که در اختیار داریم توانستیم دکور مناسبی را طراحی کنیم. همان‌طور که در قطر شاهد این هستیم تمام ورزشگاه‌ها به‌واقع یک اثر هنری هستند و صرفا به‌عنوان یک استادیوم ساخته نشده‌اند و فرهنگ کشور قطر را به نمایش گذاشته‌اند، ما نیز بر اساس نشانه‌ها و رنگ‌های این دوره از مسابقات، دکور را طراحی کردیم.

اخوان فر گفت: این برنامه تا پایان جام ملت‌های آسیا پخش می‌شود و تلاش می‌کنیم تا برنامه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و برای تماشای بازی‌ها همراه با برنامه باشند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است