روزنامه صبا

روزنامه صبا

علی خشایارفرد:


بی‌شك، فوتبال جذاب‌ترین و پرهیجان ترین ورزش دنیاست، ورزشی که تمام اقشار سنی را در هر جایی و جایگاهی که باشند به سوی خود می کشد.

هیجان جام ملت‌های آسیا هنوز برجاست و دوستداران فوتبال خصوصا ساکنان آسیا در این هیجان فراگیر شریکند و امیدوارند تا ۲۱ بهمن ماه که برنده جام ۲۰۲۳ اعلام می‌شود پرچم کشورشان را برافراشته ببینند. هیجانی همه گیر که حتی با شروع مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها و حذف برخی تیم‌ها فروکش نکرده است و بخشی از علاقه‌مندان گرچه تیم کشورشان با جام خداحافظی کرده، اما هنوز رقابت‌های تیم‌های باقیمانده را دنبال می کنند و به پیروزی شان امید دارند. از جمله برنامه‌هایی که این شب‌ها به بهانه تب جام ملت‌های آسیا از رسانه ملی روی آنتن می رود، «جام آسیا ۲۰۲۳» به تهیه کنندگی علی خشایار فرد و سردبیری محسن اخوان فر از شبکه ورزش سیما است؛ ویژه‌برنامه‌ای با ساختاری جذاب که با اجرای جواد خیابانی و مهدی توتونچی و حضور خداداد عزیزی در مقام کارشناس و میهمانان و پیشکسوتان فوتبال تلاش کرده با تمهیدات لازم علاوه بر پاسخگویی مثبت به انتظار هواداران این رشته جذاب، شرایطی را فراهم کند تا میلیون‌ها ببیننده تلویزیونی از طریق جعبه‌جادویی، بازی‌ها را مستقیم از این شبکه نگاه کرده و از بحث‌ها و نقطه نظرات کارشناسان داخلی کشور در این ارتباط لذت ببرند.

علی خشایارفرد تهیه‌کننده ویژه برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» که تهیه‌کنندگی سه فصل از برنامه «شب‌های فوتبالی» در شبکه ورزش را بر عهده داشته درباره این ویژه برنامه گفت: امسال رادیو و تلویزیون در حالی به استقبال جام‌جهانی فوتبال رفته که تیم ملی کشورمان از امیدهای درخشان این رقابت‌ها است و اکنون با حضور در مرحله یک هشتم نهایی مورد توجه قرار گرفته‌است. شبکه ورزش نیز با ویژه‌برنامه‌ای که تدارک دیده‌است از محورهای مختلف برای این رویداد جهانی برنامه ریزی کرده و امیدوار است با دست پر این برنامه را به پایان ببرد.

وی هدف این برنامه را تقویت روحیه ملی دانست و افزود: با آغاز رقابت‌ها، شمایل تلویزیون به طور کامل فوتبالی شده‌است و شبکه‌های تلویزیونی از جمله شبکه ورزش همه تلاش خودشان را می‌کنند تا علاقه‌مندان به فوتبال را با برنامه‌های متنوعشان راضی نگه دارند.

تهیه کننده ویژه برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» با اشاره به بخش‌های این برنامه گفت: با توجه به اینکه مخاطبان تاکنون ۲۶ بازی از ۳۶ بازی را به صورت زنده از شبکه ورزش دنبال کرده‌اند ما نیز تلاش کرده‌ایم برنامه را در دو بخش کارشناسی و اجرا میان خداداد عزیزی کارشناس برنامه و دو مجری (جواد خیابانی و مهدی توتونچی) پیش ببریم.

خشایارفرد تصریح کرد: وجه مشخصه این برنامه را باید در حضور کارشناس آن خداداد عزیزی دید که در این برنامه نشان داد چقدر به فوتبال ایران و دنیا مسلط است و نظرات مثبتی را هم در پی داشت. نتیجه این حضور بالارفتن بار فنی هر برنامه بود.

وی طراحی دکور برنامه را بخشی از کارکرد خبری و گفت‌وگویی برنامه دانست و افزود: دکور برنامه در فضای مدرن در سه وجه طراحی شده که با بخش‌بندی‌هایی به کارکرد برنامه کمک می‌کند. سعی کردیم طراحی به قاعده باشد و خلاقیت حرف اول را بزند. بخش اصلی میز دکور به حضور مجریان و کارشناس و مهمان برنامه اختصاص دارد و وجه سوم آن «میز‌خبر» است که بخش ثابتی از برنامه را به خود اختصاص داده‌است.

تهیه کننده برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» تصریح کرد: ویژگی این دکور درواقع از همان ویژگی اصلی جام‌ملت‌های آسیا در قطر الهام گرفته است. کار طراحی یک اندازه‌ای دارد. این‌که فضا با چه لنزی تصویربرداری می‌شود و… تاثیرگذار است. البته ما در استودیو ۱۲ سیما هستیم و بنا به فضایی که در اختیار داریم توانستیم دکور مناسبی را طراحی کنیم.

به گفته خشایار فرد، نیما دلاوری و عمید صادقی‌پور آخرین اخبار و تحلیل‌ها را مرور می‌کنند و مخاطب با حال و هوای هر روز جام همراه می‌شود. با این اتفاق، مخاطب ضمن تماشای لحظات حساس مسابقات، از آخرین اتفاقات مطلع می‌شود.

وی با اشاره به دعوت از چهره‌‌های فوتبالی در این برنامه گفت: در کنار دعوت از چهره‌هایی مانند رضا شاهرودی، پرویز مظلومی،‌هادی طباطبایی، سیروس دین‌محمدی که چهره‌های صاحب‌نظر در فوتبال هستند، از حضور کارشناسانی مانند اصغر مازیار، محمد ربیعی و عبدالله فیضی هم بهره برده‌ایم.

تهیه‌کننده برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» استقبال از این برنامه در فضای مجازی را چشمگیر دانست و افزود: هدف این برنامه همراه کردن مردم است. با همراهی حامی برنامه بیش از ۲۰۰ هزارنفر عضو کانال برنامه هستند و از مسابقاتی که با محوریت اطلاعات عمومی برپا می‌شود استقبال می‌کنند که در آخرین مسابقه بیش از ۱۶۰ هزار نفر حضور داشتند.

خشایار فرد در پایان افزود: بی‌شک، فوتبال جذاب‌ترین و پرهیجان ترین ورزش دنیاست، ورزشی که تمام اقشار سنی را در هر جایی و جایگاهی که باشند به سوی خود می کشد. به همین دلیل، هر سال با آغاز جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، میلیون‌ها نفر رقابت‌ها را پیگیری می‌کنند. بنابراین طبیعی است در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، مردم ایران هم با عرق ملی و حس میهن‌پرستی این جام را دنبال کنند و لحظه‌به‌لحظه با این جام همراه شوند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است