روزنامه صبا

روزنامه صبا

مهدی توتونچی:

تکیه بر کارشناسی ارزشمند


بسیاری از ما دوست داریم نتایج را پیش بینی کنیم و در ذهن‌مان ترسیم کنیم که چه تیم‌هایی صعود می‌کنند و جدول مسابقات را در ذهن‌مان بچینیم.

هیجان جام ملت‌های آسیا هنوز برجاست و دوستداران فوتبال خصوصا ساکنان آسیا در این هیجان فراگیر شریکند و امیدوارند تا ۲۱ بهمن ماه که برنده جام ۲۰۲۳ اعلام می‌شود پرچم کشورشان را برافراشته ببینند. هیجانی همه گیر که حتی با شروع مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها و حذف برخی تیم‌ها فروکش نکرده است و بخشی از علاقه‌مندان گرچه تیم کشورشان با جام خداحافظی کرده، اما هنوز رقابت‌های تیم‌های باقیمانده را دنبال می کنند و به پیروزی شان امید دارند. از جمله برنامه‌هایی که این شب‌ها به بهانه تب جام ملت‌های آسیا از رسانه ملی روی آنتن می رود، «جام آسیا ۲۰۲۳» به تهیه کنندگی علی خشایار فرد و سردبیری محسن اخوان فر از شبکه ورزش سیما است؛ ویژه‌برنامه‌ای با ساختاری جذاب که با اجرای جواد خیابانی و مهدی توتونچی و حضور خداداد عزیزی در مقام کارشناس و میهمانان و پیشکسوتان فوتبال تلاش کرده با تمهیدات لازم علاوه بر پاسخگویی مثبت به انتظار هواداران این رشته جذاب، شرایطی را فراهم کند تا میلیون‌ها ببیننده تلویزیونی از طریق جعبه‌جادویی، بازی‌ها را مستقیم از این شبکه نگاه کرده و از بحث‌ها و نقطه نظرات کارشناسان داخلی کشور در این ارتباط لذت ببرند.

مهدی توتونچی مجری برنامه «جام آسیا ۲۰۲۳» با اشاره به اهمیت این مسابقات و برنامه‌ای که این شب‌ها روی آنتن شبکه ورزش می‌رود گفت: فوتبال جهان و رقابت‌های نفس‌گیری که دارد، همیشه برای فوتبال‌دوستان جذاب بوده‌است. این رقابت‌ها اگر در سطح جهانی و بازی‌های ملی باشد هم اشتیاق بیشتری را به مخاطبان می‌دهد که مسابقات را دنبال کنند و یا بر سر موفقیت هر کشور اظهار نظر کنند. این ویژه‌برنامه هم در این یک ماه تلاش کرده نگاهی متفاوت به متن و حاشیه این رقابت‌های همیشه پرطرفدار داشته باشد.

وی مهمترین ویژگی این برنامه را صداقت و دوستی میان عوامل دانست و افزود: عوامل برنامه که همگی جوان و با اشتیاق هستند با همدلی برنامه را پیش می‌برند و این همراهی و دوستی برای من دلگرم کننده است.

توتونچی با اشاره به همراهی با خداداد عزیزی و جواد خیابانی بیان کرد: به هرحال ما در قامت مجری در معرض قضاوت بینندگان این برنامه هستیم و قطعا فشار بیشتری را در این میان متحمل می‌شویم. باید حواسمان باشد که در داوری برنامه اظهارنظری نکنیم که چالش برانگیز باشد با این‌ حال از گفت‌وگو با خداداد عزیزی لذت می‌بریم و بسیار در کنارش می‌آموزیم.

وی ادامه داد: حضور جواد خیابانی هم فضا را برای تبادل نظر افزایش می‌دهد و اکنون بیشتر شاهد رقابت گفت‌وگویی میان خیابانی و عزیزی هستیم که البته این بحث و جدل‌ها برای مخاطب مهم است و شاید طرفداران خودش را داشته باشد.

مجری برنامه «شب‌های فوتبالی» دعوت از اساتید پیشکسوت فوتبال و شنیدن مباحث فنی میان خداداد عزیزی و مهمان برنامه را از مشخصه‌های مثبت این برنامه دانست و اظهار داشت: وقتی کنار این اساتید می‌نشینم بسیار می‌آموزم و همین موضوع است که کیفیت برنامه را بالا برده‌است.

توتونچی افزود: هر روز اجرا در این برنامه برایم خاطره است و از اینکه با گروهی جوان و پر از انگیزه و اشتیاق همراه هستم خوشحالم.

توتونچی پیش‌بینی نتیجه مسابقات را بخشی از شادی و غافلگیری فوتبال دانست و گفت: بسیاری از ما دوست داریم نتایج را پیش بینی کنیم و در ذهن‌مان ترسیم کنیم که چه تیم‌هایی صعود می‌کنند و جدول مسابقات را در ذهن‌مان بچینیم. این اتفاق در گروه برنامه‌سازی هم رخ داده و ما بر اساس شناختی که از فوتبال و پیشینه هر تیمی داریم پیش‌بینی‌هایی هم می‌کنیم که همین موضوع وقتی از سوی کارشناس برنامه گفته می‌شود موجب جذابیت برنامه می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است