روزنامه صبا

روزنامه صبا

گزارش صبا از پشت صحنه «کودک شو»

نشاط‌ و هیجان بیش از فصل‌های قبل‌


مدیر شبکه نسیم: فصل جدید «کودک شو» قرار است فضایی بانشاط‌تر و با هیجان بیشتر داشته باشد.


محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم در بازدید خود از پشت صحنه برنامه «کودک شو» درباره این فصل و ویژه برنامه ماه رمضان و عید نوروزی آن عنوان کرد: فصل جدید «کودک شو» قرار است در راستای حفظ و ارتقای برندها نسبت به فصل‌های گذشته، فضایی بانشاط‌تر و با هیجان بیشتر داشته باشد و در همین زمینه هنرمندان و افراد شناخته ‌شده دیگری با حضور خانواده‌شان در برنامه شرکت کرده‌اند و برای برنامه آیتم‌ها و بازی‌های جدیدی طراحی شده‌است.

او افزود: بر اساس بازخورد‌هایی که گرفتیم از این تغییری که ایجاد شده و به‌ ویژه نسبت به بازی‌ها استقبال شده است و نوید می‌دهیم که بازی‌های طراحی شده بسیار پرهیجان و با خلاقیت طراحی شده‌اند. ویژه‌ برنامه نوروزی «کودک شو» در ۱۰ قسمت برای ایام نوروز تولید و پخش می‌شود و پخش آن از یکم فروردین آغاز خواهد شد.

خوشرو درباره تولید برنامه «مهمانی» ایرج طهماسب هم عنوان کرد: عموم مردم از بازگشت سرمایه‌هایی که سالیان سال برایشان خاطره‌ساز بوده‌اند خوشحال هستند و حضور طهماسب نیز حتما خوشحالی همگانی خواهد داشت. این برنامه با توجه به شرایط فعلی طراحی شده و مراحل پیش تولید آن از مدت‌ها قبل تاکنون به طول انجامیده و گروه به این نتیجه رسیده‌اند که با حمایت حامیان مالی در بیرون از سازمان صداوسیما، اتفاق خوبی رقم بخورد و یک برنامه شاد با حضور طهماسب و عروسک‌ها داشته باشیم.

مدیر شبکه نسیم ضمن بیان اینکه کلاه قرمزی و پسرخاله در «مهمانی» حضور ندارند، اما هوتن شکیبا در تمرین‌ها حاضر است، عنوان کرد: عروسک‌های شاخص برنامه کلاه قرمزی و مهمونی در این برنامه حضور دارند. با توجه به اینکه فرآیند تولید این برنامه پیچیده بوده و از طرفی، چون توسط حامیان مالی در بیرون از سازمان تولید می‌شود، فرآیند تولید از ساخت دکور گرفته تا موارد دیگر با تاخیر اتفاق افتاد و ضبط برنامه «مهمونی» امروز فردا آغاز می‌شود و  تلاش می‌کنیم برنامه به پخش نوروز برسد. خود دوستان و به ویژه آقای طهماسب تمایل داشتند برنامه در ایام نوروز به پخش برسد.

خوشرو در پاسخ به پرسش خبرنگار صبا درباره چهر‌ه‌هایی که در ویژه‌برنامه نوروز به تلویزیون می‌آیند و علاقه مخاطب به دیدن برنامه‌ هنرمندانی که دوست‌شان دارد، گفت: امکان ندارد ما به نظر مخاطب بی‌توجهی کنیم. آماری که طی مطالعات پیمایشی از مخاطبان شب یلدای تلویزیون حاصل شده‌است، نمایانگر این است که تلویزیون نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب داشته است.

او ادامه داد: هم اینک نیز همین است و همکاران در شبکه‌های مختلف در حال تدارک ویژه برنامه‌های مفرح هستند و در ایام نوروز همه شبکه‌ها برنامه دارند؛ اینکه مخاطب دوست دارد چهره‌ها را ببیند، درست است! البته بخشی از مخاطب اینگونه است و حضور چهره‌ها برایش جذاب است ولی بخشی از مخاطبان صرفا برای چهره‌ها به برنامه نگاه نمی‌کنند.

رییس کمیته نوروزی سیما اذعان داشت: خیلی از برنامه‌ها چهره‌ای هم نداشتند مثل برنامه «زندگی پس از زندگی» که سالهاست پرمخاطب‌ترین برنامه در ماه مبارک رمضان است و مخاطب به صورت جدی آن را دنبال می‌کند و از خیلی برنامه‌های سرگرمی در شبکه خودمان هم مخاطب بیشتری دارد.

او عنوان کرد: سال گذشته مساله چهره‌ها اذهان را درگیر کرد و تصور این است که صداوسیما ورود چهره‌ها را ممنوع کرده و از آن سو خیلی از چهره‌ها نیز علاقه نداشتند با صداوسیما همکاری کنند، اما امسال با یک جمله می‌توانم بگویم؛ تقریبا چهره‌ای وجود نداشته که مایل نباشد با تلویزیون کار کند و علاوه بر بازیگران و چهره‌های مطرح هنری، شاعران، خوانندگان، ورزشکاران، نخبگان و از جنس خود مردم و افراد کمتر شناخته شده نیز مهمان ویژه برنامه‌های نوروزی خواهند بود.

خوشرو در پایان ضمن بیان اینکه درب صداوسیما باز است، گفت: پلتفرم‌های رقیبی برای تلویزیون وجود دارند ولی تلویزیون همچنان گستره‌ترین گستره پخش را دارد و به صورت رایگان در اقصی نقاط پخش می‌شود و این قدرت تلویزیون را نشان می‌دهد و به همین منظور هنوز خیلی از هنرمندان مایل‌اند از این فرصت استفاده کنند.

در ادامه ملیکا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها اجرای برنامه کودک شو را به عهده گرفته در حاشیه بازدید مدیر شبکه نسیم در جمع خبرنگاران درباره حضورش در این برنامه گفت: اجرا به نظرم کار سختی است و اعتماد به نفس بالایی می‌خواهد و از طرفی اعتماد به نفس را بالا می‌برد و چالش برانگیز است.

او ادامه داد: با بچه‌ها ارتباط داشته‌ام البته به صورت تنگاتنگ و مشخص نبود بلکه در کاری حضور داشتم که درباره کودکان بوده یا با عروسک در ارتباط بودم. در برنامه «کودک‌شو» هم با کودکان ارتباط مستقیم ندارم و بیشتر با پدر و مادر‌ها ارتباط دارم.

شریفی نیا عنوان کرد: از تجربه اجرا پشیمان نیستم و به نظرم سخت‌ترین کاری بود که تاکنون انجام داده‌ام. حوزه اجرا جذاب است، اما زمان کاری برایم مهم است که واقعا زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شریفی نیا درباره ارتباط و کار با کودکان توضیح داد: من روانشناسی هنر کودک خوانده‌ام و از سال ۸۶ به صورت تخصصی وارد تصویرگری کتاب کودک شده و دوره‌های تربیت مربی کودک را گذرانده‌ام. اگر چنین اندوخته‌ای نداشتم وارد این حوزه نمی‌شدم.

او درباره حواشی حضور بازیگران همچون محمدرضا گلزار و جواد رضویان در حوزه اجرا عنوان کرد: من این نقد‌ها را ندیدم و البته نقدی که به آقای گلزار می‌شود به من ارتباطی ندارد و من براساس دانسته‌های خودم این جایگاه را پذیرفتم و انتقاد‌هایی را درباره خودم ندیدم. یک آدم با یکسری دانسته و علم درباره کودک حالا اجرا می‌کند و من در کنارش بازیگر هم هستم مثلا من به یک نفر نقاشی یاد بدهم و بگویند یک بازیگر نقاشی یاد می‌دهد در صورتی که من اولین هنر زندگی‌ام نقاشی و گرافیک است و حالا بازیگر هم هستم در زمینه کودک هم علم کافی دارم و به عنوان کسی که بازیگر هم هست در حوزه اجرا هم فعالیت می‌کنم.

این بازیگر در پایان گفت: من انتقادی ندیدم البته می‌توانند به من بگویید که اجرایم خوب یا بد است، اما نمی‌توانند بگویند به عنوان بازیگر در یک جایگاه غلط قرار گرفته‌ام چرا که من براساس یک آورده‌ای در این جایگاه قرار گرفته‌ام./صباخبر

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است