روزنامه صبا

روزنامه صبا

شراره یوسفی:

«انگشتر اسرار آمیز» نمایشی باشکوه است


 «انگشتر اسرار آمیز» نمایشی بسیار باشکوه است که تماشاگر کودک و حتی بزرگسال  از تماشایش حض دیداری می‌برند.

نمایش «انگشتر اسرار‌آمیز» به کارگردانی میثم یوسفی و تهیه کنندگی امیرحسین شفیعی این روزها ساعت ۱۹ در تالار هنر میزبان کودکان عزیز ایران است. در این نمایش ناصر احمدی‌فر، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم ‌خاکسار ‌تهرانی، محسن ‌قصری، مینا مقامی زاده، شراره ‌یوسفی، دانیال ‌کمانکش، کیمیا ‌مظفری به ایفای نقش می‌پردازند. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار صبا را با شراره یوسفی بازیگر این نمایش می‌خوانید. شراره یوسفی تحصیلاتش در زمینه تئاتر را از دانشگاه سوره آغاز و با استاد داوود فتحعلی بگی به شکل تخصصی در زمینه خیمه شب بازی فعالیت کرده و به این شکل وارد دنیای بازیگری شده است.

همکاری شما با آقای یوسفی چگونه آغاز شده است؟

ما با آقای فتحعلی بیگی مجریگری جشنواره‌ای را پذیرفته بودیم، من مبارک بودم و ایشان پای خیمه بودند و آقای یوسفی در آن جشن مورد تقدیر قرار گرفتند و آنجا با هم آشنا شدیم. بعدها هر دوی ما که کارگردانی دو نمایش مختلف را در اداره تئاتر بر عهده داشتیم و آنجا بود که آشنایی ما بیشتر شد و از آن به بعد شروع کردیم به اجرای خیمه شب بازی در جاهای مختلف و بعد از آن نیز همکاریمان در نمایش‌های دیگر ادامه پیدا کرد.

اهمیت بازیگری کودک برای یک بازیگر چیست و چه افزوده‌ای به او دارد؟

بازیگری برای کودک بسیار سخت‌تر از بازیگری برای بزرگسال است به این جهت که شما باید یک شناختی از کودک داشته باشید هرچند که ما وارد حیطه روانشناسی نمی‌شویم ولی این شناخت و برخورد با او در کار ما بسیار مهم است. چرا که کودک مخاطب حساس‌تری نسبت به بزرگسال است. هر رفتار، اکت و حرفی می‌تواند برای بزرگسال قابل قبول باشد اما در مورد مخاطب خردسال، کودک یا حتی نوجوان باید بسیار مراقب باشیم. بازیگری کودک کمک زیادی به من کرده چرا که خلاقیت مرا به عنوان یک بازیگر بیشتر می‌کند علاوه بر این در بازیگری کودک دستمان بازتر است و نمایش عروسکی هم فانتزی زیادی دارد و بسیاری از محدودیت‌ها را می‌شکند. بازیگری در نمایش کودک برای من شخصاً اتفاق مبارکی بوده است.

 سخن پایانی

«انگشتر اسرار آمیز» نمایشی بسیار باشکوه است که تماشاگر کودک و حتی بزرگسال  از تماشایش حض دیداری می‌برند و می‌تواند نمایش بسیار جذابی برای مخاطب باشد و خاطره بسیار هیجان انگیز و زیبایی را برای یک کودک تا بزرگسالی‌اش به لحاظ دیداری و شنیداری رقم بزند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است