روزنامه صبا

روزنامه صبا

تاثیر رسانه‌ها بر فرهنگ و هنر جامعه؛

مزدآبادی: صبا بی طرف و هدفمند به مسائل روز جامعه هنری می‌پردازد


صبا تلاش کرده که خیلی بی‌طرف و هدفمند به مسائل روز جامعه هنری بپردازد و بتواند در زمینه هنر سینما، تلویزیون و رسانه تصویری حق مطلب را ادا کند.

سوم خردادماه سالروز تاسیس مجموعه رسانه‌ای «صبا» است که شامل روزنامه، خبرگزاری، ماهنامه، باشگاه فیلم و عکس است و همچنین در فضاهای مجازی حضور گسترده‌ و پر قدرتی دارد، بهانه‌ای شد تا در آستانه ۱۲ سالگی آن درباره چگونگی تاثیر رسانه‌ها بر فرهنگ و هنر جامعه، با جواد مزدآبادی نویسنده و کارگردا به گفت‌وگو بنشینیم که در ادامه می‌خوانید.

جواد مزدآبادی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون درخصوص ارتباط بین رسانه‌ها و فرهنگ و هنر بیان کرد: سهم عمده‌ای از فرهنگ‌سازی یک کشور را رسانه‌ها به عهده دارند. به‌دلیل این‌که مردم دائما به‌عنوان یک رسانه ملی با آن‌ها در ارتباط‌ هستند. درحقیقت تاثیرپذیری‌ای که مردم از رسانه‌ها دارند، از طریق دیگری امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: اصولا فرهنگ‌سازی احتیاج به زمان دارد. در واقع برای جا افتادن هر موضوع و فرهنگی در جامعه، نیاز به زمان است و این رسالت اصلی رسانه‌ها است که با پرداختن به یک موضوع باعث نهادینه شدن آن و در نهایت فرهنگ‌سازی شوند.

او با اشاره به فعالیت‌های مجموعه رسانه‌ای «صبا» اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که تا قبل از تاسیس و شروع فعالیت «صبا»، رسانه و روزنامه سینمایی خیلی محدود بود، درواقع یکی دوتا بیشتر نبود. ولی با آمدن «صبا» در کنار آن‌ها، رسانه هنری رشد قابل‌توجهی کرد و در عین ‌حال تلاش خود این مجموعه نیز خیلی بیشتر به چشم آمد. به‌هرحال رسانه «صبا» چندین سال است که در کنار سایر رسانه‌های دیگر تلاش کرده تا خیلی بی‌طرف و هدفمند به مسائل روز جامعه هنری بپردازد و بتواند در زمینه هنر سینما، تلویزیون و رسانه تصویری حق مطلب را ادا کند.

جواد مزدآبادی در پایان اذعان داشت: به‌نظر من هر تلاشی برای ارتقاء سطح کیفی جامعه هنری مخصوصا در زمینه هنر هفتم، جای تقدیر دارد. به‌ این دلیل که خود حوزه فرهنگ و رسانه، حوزه به شدت سختی است و از همه سخت‌تر، فعالیت در این زمینه است چرا که این مبحث مخاطب میلیونی و منتقدین بسیار زیادی دارد. بنابراین کسی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید فرد بسیار منصف و بی‌طرفی باشد که هدفی جز ارتقاء سطح کیفی آثار هنری نداشته باشد. هر مجموعه‌ای با این هدف و این رویکرد فعالیت کند، بسیار ارزشمند است. مانند مجموعه صبا که درطول این سال‌ها تمام تلاشش را کرده تا این اتفاق بیفتد.

نداروزبه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است