روزنامه صبا

روزنامه صبا

سهند جاهدی در گفتگو با صبا:

گوهر سیراف، جذابترین نقش‌پردازی من در عرصه تصویر


فیلم سینمایی«گوهر سیراف» اولین و جدی‌ترین تجربه من در فضای استودیویی و کروماکی بود. کاراکتر شهریار برای من یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایی است که تا بحال بازی کردم.

سمیه خاتونی– فیلم تاریخی «گوهر سیراف» به کارگردانی محمد تربتی‌طرقبه و تهیه‌کنندگی میثم تربتی، روز گذشته جمعه ۷ دی‌ ماه از شبکه دو سیما پخش شد. این اثر با داستانی جذاب و بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه پیشرفته، تاریخ و فرهنگ ایران را در قالبی سینمایی روایت می‌کند. این فیلم به داستان شهر بندری سیراف می‌پردازد که حدود هزار سال پیش بر اثر زلزله‌ای هفت‌ روزه به زیر آب رفت. شخصیت اصلی فیلم، شهریار، برای رسیدن به معشوقه‌اش سفری پرماجرا را تا چین آغاز می‌کند. سهند جاهدی (در نقش اصلی) مینا نوروزی، ایرج فرامرزی، علیرضا جلالی‌تبار، مرتضی زارع، مرتضی امین‌تبار،  افشین سنگ‌چاپ، آرمین خودستان از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. گوهر سیراف محصول سال ۱۴۰۱تا۱۴۰۲ می‌باشد و در روز هفتم دی ماه که بنام روز سیراف نامگذاری شده است از شبکه دو سیما تقدیم نگاه مخاطبان شد. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار صبا را با بازیگر این اثر را می‌خوانید.

 

از نقش‌پردازی خود در فیلم سینمایی«گوهر سیراف» بگویید؟

فیلم سینمایی«گوهر سیراف» اولین و جدی‌ترین تجربه من در فضای استودیویی و کروماکی بود. در ابتدا که با قصه فیلم و بستر زمانی آن  مواجه شدم برایم بسیار جذاب بود. «گوهر سیراف» یک اثر بسیار عاشقانه و مهیج است که به نظر من جای خالی آن حس می‌شود. کاراکتر شهریار برای من یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایی است که تا بحال بازی کردم و احساس من این بود که در بخش سینمایی هنر و تجربه اکران شود. این فیلم به صورت لوباجت ساخته شد و همه عوامل تلاش کردند تا با این امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. بیشترین قسمتهای فیلم در کشتی می‌گذرد و انتقال حس معلق در کشتی از ویژه‌ترین تجربه‌های من در فیلم بود.

با توجه به اینکه بیشتر سکانس‌ها استودیویی فیلمبرداری شده فضاسازی‌هایی که کارگردان برای شما ایجاد کرد تا به باور‌پذیری نقش کمک کند، چه بود؟

فیلمبرداری در ۲۴ روز انجام شد. یک سری سکانس‌های داخلی داشتیم و یک سری خارجی، سکانس داخلی اکثرا با دکور اجرا شد و فیلمبردار تکنیکی را ارائه کرده بود که احساس درون کشتی و اتاق ناخدا ایجاد شود. سکانس‌های خارجی که در استودیو بود، با کمک یک سری ماکت‌ها و گروه جلوه‌های ویژه بازنمایی شد. برای من بسیار هیجان‌انگیز بود که به روزهای تولید برسیم و ببینم رویکرد آقای تربتی کارگردان اثر برای ساخت این اثر که مملو از صحنه‌های کشتی و… چیست. کل فیلم در تهران، در استودیو و دکور ضبط شد. به نظرم ما نیاز داریم به فیلم‌هایی که نمایانگر کاراکترها و ابر انسان‌هایی از دل تاریخ ایران هستند. اثری که بتواند تاریخ و تمدن ایران باستان، بندر سیراف و کسانی که در زمان خود قهرمان بودند را بازآفرینی کند. شهریار برای عشق و مام وطن دل به یک سفر ماجراجویی و پر مخاطره می‌زند. حیف است اگر این تمدن را نشناسیم.

در حال حاضر در چه پروژه‌های حضور دارید؟

دو سریال که به تازگی تمام شد و یک فیلم سینمایی به کارگردانی مهدی جعفری که در جشنواره فجر امسال اکران خواهد شد و سریالی به کارگردانی سید‌علی هاشمی که قرار است از شبکه نمایش خانگی پخش شود. همچنین یک اجرای تئاتر به کارگردانی مرتضی شاه‌کرم که در بهمن ماه در سالن ایرانشهر بر روی صحنه خواهد رفت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است